Repere stilistice și interpretative în creația pentru pian a lui John Ireland

de Rebeca Omordia


ISBN/ISSN: 978-606-659-109-6
An de publicare:
Tipul lucrării: Carte
Nr. de pagini: 188
ISMN: 979-0-707661-24-6
Format: 13/20 cm


Răsfoiește
Prin acest studiu dar și prin contribuția personală – activitatea de concert desfășurată în sezonul 2016-2017, ce a prilejuit colaborarea în concert și pe disc cu mari artiști ai scenei internaționale –, am încercat să fac cunoscută șipublicului din România creația pentru pian a compozitorului englez John Ireland. O cercetare amănunțită a lucrărilor a generat descoperirea unui univers sonor ce exploatează întreaga paletă coloristică și timbrală a pianului, creând noi posibilități de exprimare și o provocare pentru tehnica pianistică modernă.
Și totuși… de ce John Ireland nu a devenit un compozitor de talie internațională? Această întrebare devine sâmburele pe care se construiește întregul demers al acestei lucrări. Cartea de față este împărțită în patru capitole construite în jurul subiectului cercetării – fiecare capitol având misiunea de a deschide un drum de cunoaștere și de descoperire –, și îl prezintă pe John Ireland în contextul muzical britanic contemporan, înfățișând pianul ca nucleul central al creației sale în trei ipostaze diferite: solistică, camerală și concertantă. Volumul include și analizele comparate ale unor înregistrări semnificative, și interviuri cu figuri de seamă, realizate în vederea includerii unor perspective interpretative a unor muzicieni avizați, precum violoncelistul britanic Julian Lloyd Webber și pianistul britanic Mark Bebbington, nume de referință în interpretarea muzicii britanice. (Rebeca Omordia)