„Cei care au avut norocul să fie călăuziţi de un adevărat maestru pot fi recunoscători pentru darul pe care l-au primit, acel dar care le-a făcut mai uşor şi mai frumos, fizic şi spiritual, spinosul drum al formării ca artişti instrumentişti. Pentru ceilalţi, cei mai puţin norocoşi, profesorii de instrument se pot plasa pe diferite paliere ale scalei ,,cu har şi fără de har”. Corespunzător acesteia este desigur scala elevilor ,,chemaţi şi nechemaţi”. Ceea ce este foarte interesant în evoluţia artei instrumentale este faptul că ,,cei cu har” şi ,,cei chemaţi”, mai devreme sau mai târziu se întâlnesc, se recunosc, se pun în valoare. Personalitatea, concepţia interpretativă, metoda pedagogică a unui maestru sunt excelente pentru discipolii direcţi dar cu timpul devin un bun al artei pedagogice de care beneficiază o arie mult mai largă de elevi. Un astfel de maestru al artei interpretative şi al pedagogiei violonistice româneşti este George Manoliu.” (Tatiana Noia)
Noutăți
- 11-11-2021
Conferința de încheiere a proiectului editorial AFCN „Tradiția muzicală a irmoaselor calofonice de limbă română între secolele XVIII și XXI” - 07-09-2021
Asociația REVIVART pregătește un volum muzicologic inedit cu finanțare AFCN - 01-12-2020
Editura UNMB anunță lansarea volumului 19th-Century Salon Music from the Balkans, editor Nicolae Gheorghiță - 04-11-2020
Editura UNMB anunță lansarea ediției princeps a Simfonia nr. 4 de George Enescu - 06-10-2020
Editura UNMB anunță lansarea volumului 10 al revistei Musicology Today. - 02-12-2019
Muzici ale saloanelor din Principatele Române în prima jumătate a secolului al XIX-lea
- 11-11-2021